“Termik Santral değil Turistik Tesis istiyoruz!”

A

A. Kemal KAŞKAR - Karacahisar Platformu, Karacahisar’da termik santral kurulması yönündeki girişim ve çalışmalara karşı mücadelesini yükselterek sürdürüyor. Karacahisar Platformu tarafından, önceki gün Gökçeler Köyü Uyku Vadisi’nde düzenlenen basın toplantısında; geçtiğimiz günlerde Enerji Bakanı Taner Yıldız’ın yaptığı açıklamaya göre, Karacahisarda kurulması planlanan "Güney Batı Anadolu Termik Santralı" için lisans başvurusunda bulunulduğu, bu başvurunun inceleme ve değerlendirmeye alındığı ve "Çevresel Etki Değerlendirmesi" (ÇED) çalışması yapılacağı anımsatılarak, "ÇED toplantısını bekliyoruz. Karacahisar Muhtarı hariç herkes, sadece Karacahisarlılar değil tüm çevre köyler bu santrala karşı. Şimdi ÇED’i bekliyoruz" denildi.   Teşekkürler.. Milas Kent Konseyi, Milas Dağcılık ve Doğa Sporları Derneği, Çamköy Muhtarı Saffet Keskin, Muğla Kent Konseyi Çevre Çalışma Grubu, Akyaka Dayanışması, Muğla Büyükşehir Belediye Başkanlığı Aday Adayı Musa Gökbel’in katılarak destek verdikleri toplantıda Karacahisar Platformu adına açıklama yapan Platform Sözcüsü Haluk Akbatur, sözlerine, Uyku Vadisi’ne 37’si Milas Dağcılık ve Doğa Sporları Derneği katılımcısı, 6’sı da Karacahisar Gönüllüsü olmak üzere 43 kişilik bir yürüyüş grubuyla Suçıkan/Karacahisar’dan yaklaşık 5 saatte ulaştıklarını belirterek başladı ve daha sonra şöyle sürdürdü: "Yürüyüp geldiğimiz bu yol, 800 kilometrelik Karya yolunun bir parçasıdır. Tüm Karya yolunda olduğu gibi Karacahisar-Gökçeler (Uyku Vadisi) parkuru bir turizm cennetidir. Biz, Karacahisar’a termik santral değil, Uyku Vadisi’ndeki gibi bir turistik tesis yapılmasını istiyoruz. Bu mücadelemizde bize başından beri destek veren Milas Belediye Başkanı Muhammet Tokat’a, Ören Belediye Başkanı Kazım Turan’a, Yalıkavak Belediye Başkanı Mustafa Saruhan’a, Bodrum Belediye Başkanı Mehmet Kocadon’a, Yalıçiftlik ve Mumcular Belediye Başkanlarına teşekkür ediyorum. Muğla, Milas ve Bodrum Kent Konseylerine, Bodrum Mavi Yol Girişimi ve TEMA Bodrum Temsilciliğine, Akyaka Dayanışması’na teşekkürlerimizi sunuyoruz. Bugün burada, Termik Santrala karşı imza kampanyamızın sonuçlarını paylaşmak için bir araya gelmiş bulunuyoruz. Şu an itibariyle 21 bini aşmış durumdayız. Çok kısa sayılabilecek bir sürede bu kadar imza desteğini kazanmış olmaktan çok mutluyuz. Tekrar, destekleriyle yanımızda yer alan tüm kişi, kurum ve kuruluşlara teşekkür ediyoruz.."   "ÇED toplantısını bekliyoruz" Sözlerini; Enerji Bakanı Taner Yıldız’ın, MHP Muğla Milletvekili Mehmet Erdoğan’ın soru önergesine verdiği yanıt dolayısıyla Karacahisar Termik Santralı girişimiyle ilgili olarak ilk kez yapılmış resmi açıklamaya dikkat çekerek sürdüren Akbatur, bu açıklamada dile getirilen, ancak henüz ne zaman yapılacağı belirsiz olan ÇED toplantısını beklediklerini belirterek; "Bekliyoruz. Karacahisar Muhtarı dışında tüm Karacahisarlıların yanısıra tüm çevre köylerimizin karşı olduğu bu santralla ilgili ÇED toplantısını bekliyoruz" dedi. Konuşmasında daha sonra santral bacalarından çıkan gazların % 95 oranında arıtılsa ve % 5 kadar bir bölüm ortama salınsa bile bunun doğayı zehirleyeceğine ve ‘alternatif turizm’ söylemlerine dikkat çeken Haluk Akbatur, yetkilileri yöremize davet edip yöremizde 4 mevsim turizm olanaklarını yerinde görmelerini önerdi ve sözlerini şöyle tamamladı: "Termik santral girişimlerinin şu an karşısına çıkıp  engellemezsek, yakın gelecekte çocuklarımızın, torunlarımızın haklı sorularına yanıt veremeyeceğimizi bilelim. Bırakın onların sorularına yanıt verememeyi, onların yüzlerine bakamayacağımızı bilelim. Doğa katliamı, peşisıra insan katlimadır. Karacahisar halı köyüdür. Doğası katledilmiş Karacahisarda kök boyaların elde edildiği biktiler yok olacaktır. Zeytinimiz de bitirildi zaten. Aylardır söylediklerimizi tekrarlamak istemiyorum. Mücadelemiz sürecek diyor ve hepinize teşekkür ediyorum.."   Gökbel’den ‘incelikli siyaset’ Doç. Dr. Haluk Akbatur, daha sonra sözü toplantıya katılan CHP Muğla Büyükşehir Belediye Başkan Aday Adayı Musa Gökbel’e vermek istedi. Ancak Gökbel, "Sizin olduğunuz her yerde varım. Ama sizin bu mücadelenize siyasi çalışmalarımı karıştırmak istemiyorum. Sizin doğru olanı yaptığınızı biliyor ve sizleri destekliyorum" sözleriyle konuşma teklifini geri çevirdi.   "Mücadelelerimizi birleştirmeliyiz" Akbatur daha sonra sözü, Akyaka Dayanışması adına Alpaslan Aydın’a verdi. Aydın, Karacahisar’a yapılacak termik santralın Akyaka’yı, Akyaka’nın betonlaşmasınınsa Karacahisar’ı olumsuz etkileyeceğini belirterek; "Mevzi olarak çok güzel mücadeleler veriyoruz. Ama bu mücadelelerimizi birleştirmeli, yaygınlaştırmalı, daha da zaman yitirmeden bu yönde adımlar atmalıyız" dedi. 13 Ekim’de Mazı- Çökertme yürüyüşü var Toplantının tamamlanmasının ardından sorularımızı yanıtlayan Milas Dağcılık ve Doğa Sporları Derneği Başkanı Baki Çetinkaya, 2013 yılı 1. dönem etkinlik programının ilk yürüyüşünü Karacahisar (Su çıkan) Gökçeler (Uyku Vadisi) arasında gerçekleştirdiklerini, bu vesileyle doğanın korunmasına da dikkat çeken bir etkinliğe destek verdiklerini belirterek; "Önümüzdeki hafta Pazar günü, Mazı-Çökertme arasında doğa yürüyüşümüz olacak. Zorluk derecelendirmesinde ‘kolay’ olarak nitelendirdiğimiz yürüyüşümüze katılmak isteyen hemşehrilerimiz, 0 505 888 68 31 ya da 0 506 239 72 60 nolu telefonlar aracılığıyla derneğimizle bağlantı kurabilirler" dedi.